Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας για θέματα Εργασίας των ΗΠΑ, ο αριθμός των επαγγελματιών blogger έχει ξεπεράσει τον αριθμό των προγραμματιστών, των προέδρων και γενικών διευθυντών επιχειρήσεων, των πυροσβεστών και ήδη «απειλεί» τον αριθμό των δικηγόρων.

Πάνω από 452.000 blogger στις ΗΠΑ, ζουν αποκλειστικά από αυτή τους την ενασχόληση ενώ αρκετές χιλιάδες άλλοι κερδίζουν ένα αξιοπρεπές συμπλήρωμα του εισοδήματός τους από άλλες δουλειές. Μόλις 100.000 περισσότεροι είναι οι δικηγόροι. Παρ’ όλα αυτά το ποσοστό των blogger που αμείβονται δεν ξεπερνά το 2% του συνόλου των ενεργών bloggers που σήμερα φτάνει τα 20 εκατομμύρια. Σύμφωνα όμως με όλες τις έρευνες το ποσοστό αυτό αυξάνεται δραματικά χρόνο με το χρόνο.

Ενας blogger του οποίου το ιστολόγιο επισκέπτονται 100.000 μοναδικοί επισκέπτες (unique visitors) ανά μήνα μπορεί να φτάσει να κερδίζει πάνω από 75.000 δολάρια το χρόνο κι αυτό μεταφράζεται σε 75 με 200 δολάρια ανά δημοσίευμα (post). Κύρια πηγή εσόδων είναι τα διαφημιστικά banner που φιλοξενούνται στα ιστολόγια, είναι πολλοί όμως εκείνοι που πληρώνονται «με το κομμάτι» για να προβάλουν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, προϊόντα ή υπηρεσίες συγκεκριμένων εταιρειών. Πολλοί blogger προσλαμβάνονται επίσης ως σύμβουλοι για θέματα Κοινωνικής Δικτύωσης και Επικοινωνίας από μεγάλους οργανισμούς και επιχειρήσεις με εισοδήματα που αγγίζουν ή και ξεπερνούν τα 200.000 δολάρια το χρόνο. Είναι αξιοσημείωτο το ότι κανένας επαγγελματίας Blogger δεν έχει υιοθετήσει κάποιου είδους συνδρομητικό μοντέλο χρέωσης για την πρόσβαση στο ιστολόγιό του.

Κι ενώ η μπλογκόσφαιρα αναφέρεται πλέον και ως η «Πέμπτη Εξουσία» λόγω της παρέμβασής τους στα πολιτικά πράγματα, στις ΗΠΑ, οι λειτουργοί της «Τέταρτης Εξουσίας» δείχνουν να φυλλοροούν. Μέσα σε διάστημα πέντε μόλις χρόνων ο αριθμός των εργαζομένων στα ΜΜΕ που είχαν ως βάση τους την αμερικανική πρωτεύουσα μειώθηκε κατά 79%.
Κάποιοι, όπως η Wall Street Journal, μιλούν για το blogging ως το επάγγελμα του μέλλοντος. Κάποιοι άλλοι πιστεύουν πως «μόδα είναι, θα περάσει» μόλις τα παραδοσιακά ΜΜΕ βρουν το δρόμο τους στο διαδίκτυο. Και κυρίως τα χρήματα που θα τα κρατήσουν και πάλι όρθια.

το διαβάσαμε: Citypress-gr