Για ακόμη μια φορά, γινόμαστε μάρτυρες αυτής της "μόδας" (για τον υπουργό Παιδείας), να κλείνουνε τα σχολεία και να γίνεται κατάληψη. Όλοι μας, λίγο ως πολύ, ζήσαμε μια παρόμοια ιλαροτραγωδία μέσα στα δημόσια σχολεία. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό το φαινόμενο και ποια είναι τα αποτελέσματά του;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι η κατάληψη ως μέθοδος πάλης είναι και παράνομη και φασιστική ενώ -όπως δείχνουν οι καταλήψεις προηγούμενων ετών- δεν έχει κανένα απτο αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, είναι παράνομη σύμφωνα με το άρθρο 334 του Ποινικού Κώδικα για διακοπή και διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής δημόσιας υπηρεσίας. Αντίστοιχα, ποινικό αδίκημα παραμέλησης εποπτείας ανηλίκων (άρθρο 360 του ΠΚ) συνιστά και η στάση των γονέων να μην αποτρέπουν τους μαθητές από τις καταλήψεις.

Ποιά όμως είναι η ατία που γίνονται οι καταλήψεις; Κάποιο κόμμα που υποκινεί τους μαθητές, η αγάπη των μαθητών για την εκπαίδευση που θέλουν να την κάνουν καλύτερη ή η αγωνία τους για τις επόμενες γενιές που θα πάνε σε ένα κακό σχολείο; Ακούγοντας αιτήματα του τύπου "όχι στον Καποδίστρια 2", "ποικιλία στο κυλικείο", "να γίνει πιο ευγενικός ο επιστάτης", "να φτιαξουμε το ασανσερ στο διόροφο σχολείο μας" σίγουρα το μυαλό μας δεν πάει σε ιδεολόγους μαθητές που έχουν δίκαια αιτήματα.



Όταν δε βλέπουμε καταλήψεις σε νεόχτιστα κτίρια των Βορείων Προαστείων, τότε κάτι δεν πάει καλά. Σίγουρα τις καταλήψεις δεν τις κάνουν παιδιά που δεν υποκινούνται από μια οικογένεια ή ένα περιβάλλον. Με πρόσχημα τη συναίνεση των υπόλοιπων μαθητών (ποιος δεν θέλει λίγες διακοπές;;) κλείνουν ετσιθελικά το σχολείο και ξεκινάει το πάρτυ! Αναρωτιέμαι πόσες φορές έχουμε δει στις τηλεοράσεις, κατεστραμμένα σχολεία, διαλυμένα, ζημιές εκατομμυρίων ευρώ που πληρώνει ο ελληνικός λαός. Πρόσφατα παραδείγματα που μου ρχονται στο μυαλό οι καταστροφές σε σχολείο της Καλαμάτας και οι περσυνές σε λύκειο στο Παγκράτι.




Είναι δηλαδή όλα καλά στα σχολεία; Και βέβαια δεν είναι! Οι μαθητές είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι με πάνω από 10 ώρες παρακολούθηση μαθήματος σε σχολείο και φροντιστήριο (χωρίς να υπολογίζουμε τις ξένες γλώσσες), με αποτέλεσμα ουσιαστικά να μη ζει τη νιότη του. Οι καταλήψεις όμως, δεν είναι ούτε το μέσο ούτε η λύση σε αυτό το πρόβλημα. Αντίθετα, ενισχύει την παραπαιδεία και την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου το οποίο στις τελευταίες τάξεις του λυκείου έχει εξελιχθεί σε αγγαρεία.

Καλό όμως θα ήταν τα κόμματα της Αριστεράς να πάψουν να παίζουν με το μέλλον των παιδιών και να προπαγανδίζουν τις θέσεις τους, προκειμένου να "ψήσουν" τα παιδιά και στο μέλλον να κάνουν παρόμοιες καταλήψεις στα πανεπιστήμια. Μέσω των μαθητικών καταλήψεων περνάει το μήνυμα της απειθαρχίας και της ανευθυνότητας στις άνομες πράξεις των μαθητών. Αυτό μάλλον είναι το σχολείο που κάποιοι στην Ελληνική Βουλή ονειρεύονται!




Ας μην ξεχνάμε ποτέ απο που ξεκίνησε και ανδρώθηκε ο πρόεδρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Αλέξης Τσίπρας ως μέλος του συντονιστικού των καταλήψεων!