Pages - Menu

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

Το καράβι που δεν σάλπαρε ποτέ


Πώς η ελληνική μπλογκόσφαιρα κατάντησε σκουπιδοντενεκές

Έχουν περάσει λίγα χρόνια από τότε που οι Έλληνες ανακάλυψαν πως μπορούν να γράφουν δωρεάν και κυρίως ανώνυμα, αυτά που τους απασχολούν και τους κάνουν εντύπωση στο Διαδίκτυο. Το τελευταίο διάστημα, όλο και περισσότερες ειδήσεις διαρρέουν μέσα από τα ιστολόγια και εκατοντάδες Έλληνες δημιουργούν 2 και 3 ιστολόγια προκειμένου να κάνουν γνωστές τις ιδέες και τις απόψεις τους. Παρόλα αυτά, η επανάσταση στον χώρο της πληροφορίας που κάποιοι περιμέναμε, φαίνεται πως δεν ήρθε ποτέ..

Είναι πολλά τα λεφτά Άρη...

Θεωρείται πλέον δεδομένο πως η πεταλούδα που γεννιέται στις Η.Π.Α. πετάει στην Ευρώπη με διαφορά μερικών χρόνων. Κάπως έτσι συνέβη και με τα ιστολόγια στην Ελλάδα τα οποία δημιουργήθηκαν αρχικά ως προσωπικές προσπάθειες επώνυμων κυρίως ατόμων. Από προσωπικό σημειωματάριο μεταλλάχθηκε σε δίκτυο πληροφόρησης, προβάλλοντας κυρίως ειδήσεις από εφημερίδες ή την τηλεόραση.

Η δύναμη τους έγινε γνωστή με τον καιρό, όταν οι Έλληνες δημοσιογράφοι (όπως παλαιότερα οι Αμερικανοί) βρήκαν τον τρόπο να περάσουν τις "απαγορευμένες" ειδήσεις και πληροφορίες μέσω ενός ανώνυμου ιστολογίου. Και εκεί κάπου άρχισαν τα προβλήματα...

Υποθέσεις εξύβρισης, εκβιασμών και προβοκάτσιας έπεσαν σωρηδόν και συνεχίζουν να παρουσιάζονται καθώς απ' ο,τι φαινεται το παγόβουνο είναι μεγάλο. Όταν δε παρουσιάζεται τόσο μεγάλη επισκεψιμότητα και επιρροή στον απλό πολίτη, θεωρείται δεδομένη και η εκμετάλλευση του μέσου από πολιτικά και κομματικά συμφέροντα.

Εφημερίδες εναντίον Ιστολογίων; Μάλλον όχι...

Η αντιπαλότητα των μέσων ενημέρωσης είναι σίγουρα αδιαμφισβήτητη. Παρόλα αυτά, στην προκειμένη περίπτωση τα ιστολόγια δεν έχουν να αντιμετωπίσουν εχθρούς παρά μόνο αντικρουόμενα συμφέροντα των επιχειρηματιών με τα όργανά τους.

Στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι τα ιστολόγια ο εχθρός του επιχειρηματία από άποψης ενημέρωσης. Ακόμη και πριν την εμφάνιση των μεγάλων ιστολογίων οι εφημερίδες παρουσίαζαν σε μεγάλες ποσότητες δωρεάν το υλικό τους ενώ οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικού σταθμοί μετέδιδαν γρηγορότερα τις ειδήσεις.

Το βασικότερο πρόβλημα των επιχειρηματιών της είδησης ήταν η διάρρευση υλικού τους και η μη ελεγχόμενη προβολή μεγάλων θεμάτων. Δεν ήταν λίγες βέβαια οι φορές που οι ειδήσεις και τα σκάνδαλα που είδαν το φως της δημοσιότητας πρώτα στα ιστολόγια, ήταν αποκλειστικά θέματα των αυριανών εφημερίδων. Ούτε επίσης είναι ψέμμα ότι μεγάλοι δημοσιογράφοι κατέφυγαν στην ανωνυμία ενός ιστολογίου για να πιέσουν καταστάσεις και να προκαλέσουν αντιδράσεις στον πολιτικό και όχι μόνο κόσμο για συμφεροντολογικούς λόγους, ακόμα κι αν δεν υπήρχε θέμα σκανδάλου.

Η επανάσταση έχασε τη λάμψη της

Τα παραπάνω τραγικά φαινόμενα που ήταν λογικό να εμφανιστούν, όπως ακριβώς εμφανίστηκαν στις Η.Π.Α. με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έβαλε το μέσο στο περιθώριο και την ανυποληψία με αποτέλεσμα οι άνθρωποι που ασχολούνται σοβαρά να αποτελούν πλέον μειοψηφία. Τα ιστολόγια αναμασητές των καθεστωτικών Μ.Μ.Ε. είναι κάτι παραπάνω από πλειοψηφία ενώ τα υπόλοιπα ακολουθούν το δρόμο των μεγάλων ιστολογίων ως ετερόφωτοι πομποί. Κάτι τέτοιο βέβαια καταδεικνύει και την έλλειψη παιδείας των διαχειριστών καθώς το εργαλείο που λέγεται ιστολόγηση, δεν είναι απλά ένα αντιγραφή επικόλληση και ένα σχόλιο..Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία λειτουργούν χωρίς καμία πρωτοτυπία.

Έτσι δεν θα ήταν άστοχο να πούμε πως οι Έλληνες ιστολόγοι έχασαν την παλιά τους αίγλη και εκτελούν χαμηλές πτήσεις την ώρα που στο εξωτερικό παρουσιάζονται ως οι δημιουργοί των ειδήσεων και των δράσεων της κοινωνίας.

Ευχή

Αυτό εδώ το ιστολόγιο δεν δημιουργήθηκε ούτε για να αναμασά ούτε για να επικαλύπτει την αλήθεια. Είναι άκρως υποκειμενικό και προσωπικό, όπως θα έπρεπε να είναι όλα τα ιστολόγια που θεωρούν ότι παρουσιάζουν κάτι το θετικό και προσφέρουν υπηρεσίες στους γύρω τους.

Ο Καραθεοδωρής, εύχεται να βρούν όλοι οι ιστολόγοι τον ίσιο δρόμο, να απομονώσουν τους καιροσκόπους και να αναζητήσουν τους διαύλους επικοινωνίας με το ευρύτερο σύνολο δημιουργώντας κι όχι αναμασώντας τα δεδομένα!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου