Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009


Ένας ακόμη χρόνος πέρασε, με το blog του Karatheodori να βρίσκεται πλάι σε εκείνους που ακόμη είναι ξύπνιοι. Δεν καταφέραμε όσα θα θέλαμε, μπορούμε ακόμη περισσότερα. Χωρίς όμως βερμπαλισμούς και προσωπικές αναφορές, τολμώ να πω πως η χρονιά ήταν επιτυχημένη αν σκεφτεί κανείς τους αγώνες και τις μάχες που δώσαμε παρέα.

Εύχομαι η καινούργια χρονιά να μας βρει στις επάλξεις δίπλα δίπλα με τον κάθε Έλληνα που προσπαθεί για το καλό της πατρίδας μας. Χωρίς κομματικές και ιδεολογικές φιοριτούρες, ΕΥΧΟΜΑΙ το 2010 να μας φέρει Υγεία, Αλληλεγγύη, Ομόνοια και Ειρήνη.


ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!


Posted on Πέμπτη, Δεκεμβρίου 31, 2009 by Unknown

No comments

Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2009

Μετά από τις μεγάλες διαμαρτυρίες που ξέσπασαν ύστερα από τον διορισμό της, η Θάλεια Δραγώνα βάζει τα πράγματα στη θέση τους και ξεκαθαρίζει την θέση της σε σχέση με την ελληνική ιστορία.

Συγκεκριμένα, ύστερα από τη δημόσια παρέμβαση μελών της Ακαδημίας Αθηνών, οι οποίοι εξέφρασαν τη δυσφορία τους για την ανάληψη καθηκόντων σε γραμματεία του Υπουργείου Παιδείας της Θάλειας Δραγώνα, όπως η παρέμβαση του κ. Κων/νου Δεσποτόπουλου, η εν λόγω κυρία απέστειλε προσωπική επιστολή στον τέως υπουργό Παιδείας και ακαδημαϊκό, όπου ούτε λίγο ούτε πολύ εξομολογείται την ασχετοσύνη της σε θέματα ιστορίας.

Ιδού τι γράφει στον κύριο Δεσποτόπουλο:
"Σας ενημερώνω ότι δεν είμαι ιστορικός και ότι όταν αναφέρομαι σε θέματα Ιστορίας, το κάνω αποκλειστικά μέσα από την οπτική της Κοινωνικής Ψυχολογίας".

Με αυτή τη δικαιολογία, η κυρία Δραγώνα σαφέστατα υποχωρεί από προήγουμενες δηλώσεις της για την ορθότητα των απόψεων της. Φαντάζομαι όμως πως αφού είναι άσχετη με την ελληνική ιστορία, δεν θα αναλάβει κάποιο πόστο που να αφορά το αντικείμενο διδασκαλίας της ιστορίας στα σχολεία. Ή κάνουμε λάθος;

Κλείνοντας, αξίζει να διαβάσουμε και τι συμβούλευσε ο κύριος Δεσποτόπουλος την ανιστόρητη "καθηγήτρια": "Να τη συμβουλεύσω προς αποφυγή μάλλον του ολισθηρού εδάφους της πολιτικής ιστορίας".

Αφού δεν το κατέχεις το άθλημα, τι το παιδεύεις; Περαστικά σου...

πηγή: Πρώτο Θέμα

Posted on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 25, 2009 by Unknown

1 comment

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2009

ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ

Ο Κaratheodoris στηρίζει την προσπάθεια που ξεκίνησε το greekalert και δεν θα σταματήσει να πιέζει για τα θέματα που αφορούν την πατρίδα μας

Posted on Τρίτη, Δεκεμβρίου 22, 2009 by Unknown

3 comments

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

(πατήστε πάνω στην εικόνα)

Τα λόγια είναι περιττά! Μπράβο στα παιδιά και ο,τι χρειαστούν ο Karatheodoris είναι εδώ


Posted on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 21, 2009 by Unknown

No comments

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009


ΠΟΡΕΙΑ, ΣΑΒΒΑΤΟ 19/12, 7Μ.Μ., ΣΥΓΓΡΟΥ – ΦΙΞ
ΕΞΩ ΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ο Ελληνικός λαός πριν δύο χρόνια, τόσο με εκφρασμένη άποψη του για το βιβλίο ιστορίας της Ρεπούση (90% αρνητική), όσο και με την ψήφο του, έδειξε πως δεν ανέχεται τις ανθελληνικές μεθοδεύσεις όσων θέλουν να στρέψουν την Παιδεία μας στην λογική του Εθνικού αποχρωματισμού της νέας γενιάς.

Τώρα, αφού η ΝΔ αντάμειψε την τιμωρημένη από τους ψηφοφόρους Γιαννάκου, δίνοντας της την πρώτη θέση στην Ευρωβουλή, το ΠΑΣΟΚ τοποθετεί ως Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας την Θάλεια Δραγώνα με μόνο επαγγελματικό της εφόδιο τον παντοιοτρόπως εκφρασμένο ανθελληνισμό της.

Η Δραγώνα που παρανόμως κατέχει αυτήν την θέση, αφού δεν διαθέτει καν τίτλο σπουδών δημοσίου Πανεπιστημίου, με το συγγραφικό της έργο έχει εκφράσει την λογική πάνω στην οποία πιστεύει πως θα πρέπει να κινείται η Παιδεία μας.

Κατά την Δραγώνα στα σχολεία θα έπρεπε να διδασκόμαστε πως «Η Ελληνική Εθνική Ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από τον 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή έντονου εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού» («τι είναι η Πατρίδα μας;» Θ. Δραγώνα). Επίσης θα πρέπει να μαθαίνουμε πως είναι ρατσιστής « όποιος αποσιωπά την σημασία, την τεράστια δύναμη, την έκταση και το κύρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας! Επίσης, όποιος αρνείται τις τουρκικές επιρροές στον Νεοελληνικό μας Πολιτισμό (σελ. 81), κι όποιος ισχυρίζεται ότι ο τουρκικός πολιτισμός έχει επιδράσει αρνητικά στους Έλληνες». Ακόμα σύμφωνα με την νέα Γραμματέα του Υπ. Παιδείας «Εθνικιστικές τάσεις κρύβει και η επιθυμία να διδάσκεται στην μέση εκπαίδευση η αρχαία Ελληνική Γλώσσα (σελ. 86), ενώ το να μιλάμε για απόλυτη ομοιογένεια του πληθυσμού της Ελλάδος και να αποσιωπούμε την ύπαρξη χιλιάδων Εβραίων στην Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις επί 450 χρόνια είναι καθαρός ρατσισμός! (σελ. 95)».

Αυτά τα ενδεικτικά αποσπάσματα από το βιβλίο της, καταδεικνύουν τις απόψεις που συνεχίζει να εκφράζει δημοσίως η Δραγώνα και την πολιτική που θα ακολουθήσει στο Υπ. Παιδείας.

Εμείς, μαθητές, φοιτητές και νέοι Έλληνες, δεν θα περιμένουμε την έκδοση νέων κατάπτυστων βιβλίων και εγκυκλίων από την Υπουργό Παιδείας. Από τώρα λέμε ΦΡΑΓΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΡΑΓΩΝΑ – ΕΞΩ ΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Καλούμε την υπ. Παιδείας κα Διαμαντοπούλου, να ακυρώσει τώρα την παράνομη τοποθέτηση της Δραγώνα στην Γραμματεία αυτού του τόσο ευαίσθητου υπουργείου και να την στείλει από εκεί που ήρθε.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΡΑΓΩΝΑ
ΕΞΩ ΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΙ ΟΧΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ, ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΕΤΡΟ ΣΥΓΓΡΟΥ – ΦΙΞ, 7Μ.Μ.
ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ
ΝΕΟΛΑΙΑ ΛΑΟΣ (ΝΕ.Ο.Σ.)

Posted on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 18, 2009 by Unknown

No comments

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2009


« Δρούτσας, ο νέος εθνικιστής»

Σχετικά με το μακεδονικό ζήτημα και την πολιτική της Ελλάδος με τη γειτονική Δημοκρατία της Μακεδονίας, σε δηλώσεις-απάντηση (δευτερολογία) ο κ. Δρούτσας απάντησε σε επερώτηση βουλευτών του ΛΑΟΣ στις 14.12.2009 στην ελληνική Βουλή:

«Η Μακεδονική ταυτότητα είναι μέρος της ταυτότητας κάθε Έλληνα. Δεν τη διαπραγματευόμαστε. Με αυτήν γεννιόμαστε, με αυτήν πεθαίνουμε και αυτό είναι καλό να το ακούσουν όχι μόνο στα Σκόπια, αλλά και στη Νέα Υόρκη και όπου χρειάζεται. Κατοχύρωση της τελικής ονομασίας έναντι όλων με αλλαγή του Συντάγματος των Σκοπίων».

Οι δηλώσεις του αναπληρωτή Υπουργού των Εξωτερικών μας παραπέμπουν σε ολοκληρωτικές ιδεολογίες την περίοδο του 1930 στη ναζιστική Γερμανία, που μεταξύ άλλων αναφέρεται σε περιούσια καταγωγή των ανθρώπων, σε «Άριες καταγωγές εκ γενετής» σχετικά με την ταυτότητα των πολιτών μιας χώρας. Είναι γνωστό ότι ο Χίτλερ «ανδρώθηκε» σε Αυστριακό περιβάλλον.

Γνωρίζοντας ότι ο κ. Δρούτσας σπούδασε και εργάστηκε τη δεκαετία του 1990 στην Αυστρία, «υπηρέτησε» στο γραφείο της Αυστριακής Καγκελαρίας (1998), αναρωτιόμαστε μήπως αντί να συνταχθεί με την τότε και σημερινή δημοκρατική Αυστρία φλερτάρει-υιοθετεί τις αποκρουστικές ιδεολογίες του Ηάιντερ (πρώην αρχηγού των Αυστριακών νεο-ναζιστών) οπαδού του Χίτλερ; Μήπως την ίδια περίοδο ανδρώθηκαν-χάραξαν παράλληλες διαδρομές-ιδεολογίες οι Ηάιντερ-Δρούτσας;


Διαβάστε περισσότερα: taxalia.blogspot.com

Posted on Πέμπτη, Δεκεμβρίου 17, 2009 by Unknown

No comments

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009

Υπάρχει ένα ρητό για εκείνους που υποκρίνονται την δεξιά στροφή της Νέας Δημοκρατίας με την έλευση του Αντώνη Σαμαρά στην Προεδρία: "Ο λύκος, πρόβατο δεν γίνεται!" Το συγκεκριμένο, αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι στην πλειοψηφία της, η Δαπ, στήριξε αναφανδόν Αντώνη Σαμαρά!

Η φοιτητική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, εξέδωσε Δελτίο Τύπου προκειμένου να απαντήσει στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις του ΛΑ.Ο.Σ. και της Νεολαίας του για την κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου, ούτε λίγο ούτε πολύ συντάχθηκαν στο πλευρό της κυρίας Διαμαντοπούλου και του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., δηλαδή την προσήλωσή τους στην "ελεύθερη διακίνηση ιδεών" που εκφράζει το Πανεπιστημιακό Άσυλο! Εύγε Αντώνη Σαμαρά για τα φυντάνια σου...

Το τελευταίο διάστημα με αφορμή τα επεισόδια που έγιναν για την επέτειο του ενός χρόνου από το θάνατο του 15χρονου αλλά και τον τραυματισμό του πρύτανη του Ε.Κ.Π.Α. κ. Κίττα έχει ανοίξει μια συζήτηση γύρω από το θέμα του ασύλου.

Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ήμασταν οι πρώτοι που είχαμε διαπιστώσει τις δυσλειτουργίες ενός νόμου που καταλήγει να αποτρέπει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και να δίνει την δυνατότητα σε μικρές ομάδες να μετατρέπουν τους πανεπιστημιακούς χώρους σε ορμητήρια για αξιόποινες πράξεις. Για αυτό το λόγω το 2007 στο διάλογο για την παιδεία ήμασταν οι μόνη φοιτητική παράταξη που ζητήσαμε αλλαγή του υπάρχοντος νομικού πλαισίου με ένα πιο ευέλικτο που να προστατεύει τον ίδιο το θεσμό.

Το νομικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε το 2007, παρότι είναι αρκετά ευέλικτο σε ότι αφορά τον τρόπο και τις περιπτώσεις άρσης του ασύλου δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ, παρόλο που έχουν διαπιστωθεί πολλές περιπτώσεις όπου όφειλε να αρθεί το άσυλο.

Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ θεωρούμε οτι το άσυλο σαν θεσμός πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται, αλλά και να εφαρμόζεται το υπάρχον νομικό πλαίσιο. Σε περιπτώσεις όπου οι αρμόδιες αρχές (Πρυτανικό Συμβούλιο, εισαγγελέας, αστυνομία κτλ) αδυνατούν να εφαρμόσουν το νόμο, ενώ υπάρχει ξεκάθαρη παραβίαση του ασύλου, πρέπει να υποστούν τις κυρώσεις που προβλέπουν οι νόμοι του Ελληνικού Κράτους. Αν οι αρμόδιες αρχές δηλώσουν ότι ο συγκεκριμένος νόμος είναι ανεφάρμοστος και χρειάζεται τροποποίηση, πρέπει να ξεκινήσει ένας διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να βρεθεί ένα νέο λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο.

Σε οτι αφορά τις δηλώσεις του προέδρου της νομικής σχολής Αθηνών κ. Φορτσάκη η παράταξη μας θεωρεί πως η διατύπωση τέτοιου είδους προτάσεων όχι μόνο δεν βοηθούν την όλη κατάσταση, αλλά αντιθέτως δυναμιτίζουν το κλίμα σε μια δύσκολη χρονική συγκυρία.
Οι προτάσεις Φορτσάκη είναι εξαιρετικά ουτοπικές για τα ελληνικά δεδομένα. Καθώς όχι μόνο δεν επιλύουν το πρόβλημα της εισόδου βανδάλων στους χώρους των πανεπιστημίων, αφού είναι αδύνατον δύο ή τρείς φύλακες να εμποδίσουν την είσοδο σε μια ομάδα εξωπανεπιστημιακών που έχουν ως προφανή στόχο να διαταράξουν την εύρυθμη λειτουργία του πανεπιστημίου. Ταυτόχρονα όμως δημιουργούν και επιπλέον προβλήματα, καθώς δυσχεραίνουν την πρόσβαση σε μεμονωμένα άτομα τα οποία ενδεχομένως να μην κατέχουν την απαραίτητη διαπίστευση (πχ φοιτητές ξένων πανεπιστημίων, απόφοιτοι, κτλ), αλλά να έχουν ακαδημαϊκούς λόγους να επισκεφθούν τα ιδρύματα (πχ επίσκεψη σε βιβλιοθήκες, ερευνητικά εργαστήρια, παρακολούθηση σεμιναρίων, κτλ) και σε καμία περίπτωση δεν θα είχαν ως απώτερο στόχο την διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας του πανεπιστημίου.

πηγή: ΔΑΠ-ΝΔΦΚ

Posted on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 11, 2009 by Unknown

No comments

Πίσω από τον ΛΑΟΣ «σύρθηκε» χθες στη Βουλή η ΝΔ, η οποία, επιβεβαιώνοντας όσους προέβλεπαν τη «δεξιά στροφή» υπό την ηγεσία του κ. Αντ. Σαμαρά, υιοθέτησε εκ των υστέρων τη σκληρή γραμμή στη σωφρονιστική πολιτική που χάραξε το κόμμα του κ. Γ. Καρατζαφέρη , υπερψηφίζοντας πρόταση για ονομαστική ψηφοφορία που υπέβαλαν οι «συγκάτοικοι» της δεξιάς «πολυκατοικίας».

Η κινδυνολογία των βουλευτών του ΛΑΟΣ ότι «στρατιές εμπόρων ναρκωτικών θα αφεθούν ελεύθεροι» με την τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης για την αποσυμφόρηση των φυλακών βρήκε πρόσφορο έδαφος στην αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία ενώ αρχικώς είχε συμφωνήσει με τις κυβερνητικές ρυθμίσεις στη συνέχεια υπαναχώρησε, παρά το γεγονός ότι παρόμοια ρύθμιση είχε προ μηνών εισηγηθεί στη Βουλή ο τέως υπουργός κ. Ν. Δένδιας . Ο τελευταίος, μάλιστα, είχε συμφωνήσει με την επίμαχη τροπολογία κατά την προ εβδομάδος συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενώ χθες ετάχθη μεταξύ των βουλευτών της ΝΔ που απείχαν από την ψηφοφορία την οποία προκάλεσε ο ΛΑΟΣ και κατέληξε με υπερψήφιση της τροπολογίας από 163 του ΠαΣοΚ και του ΣΥΡΙΖΑ έναντι 82 «όχι» (ΝΔΛΑΟΣ) και πέντε «παρών» (ΚΚΕ). Το πλέον εντυπωσιακό ίσως στοιχείο της χθεσινής πρώτης «μετωπικής» αντιπαράθεσης της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου είναι ότι ακόμη και όταν ο υπουργός κ. Χ. Καστανίδης προέβη σε σειρά ουσιωδών αλλαγών επί του περιεχομένου της τροπολογίας, ενσωματώνοντας και προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τα «γαλάζια» στελέχη, ανατρέποντας την κοινοβουλευτική τάξη, άφηναν πρώτα να εκφραστούν οι αντιδράσεις των βουλευτών του ΛΑΟΣ και ακολουθούσαν εκείνοι.

Ο κ. Καστανίδης εισηγήθηκε ειδικές ρυθμίσεις για την υφ΄ όρων απόλυση καταδικασμένων για εμπορία ναρκωτικών, ορίζοντας: Πρώτον, ότι οι ισοβίτες αυτής της κατηγορίας δεν θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση αποφυλάκισης προτού συμπληρώσουν 20ετή πραγματική παραμονή στις φυλακές. Και, δεύτερον, ότι για καταδικασμένους σε μικρότερες ποινές το Δικαστικό Συμβούλιο στο οποίο θα υποβάλλουν αίτηση αποφυλάκισης μετά τη συμπλήρωση των 3/5 της ποινής τους θα τους επιβάλλει υποχρεωτικά ειδικούς περιορισμούς. (Μεταξύ των κρατουμένων που εκτίουν δεσμά για εμπορία ναρκωτικών 342 είναι ισοβίτες, 1.028 έχουν καταδικαστεί σε ποινές άνω των 10 ετών και άλλοι 3.500 σε μικρότερες ποινές.) «Γίνεται σαφές έτσι ότι όχι μόνο δεν υπάρχει απολύτως καμία διευκόλυνση για τους εμπόρους ναρκωτικών, τουναντίον επιβάλλονται ειδικοί περιορισμοί» τόνισε ο υπουργός Δικαιοσύνης. Μεσολάβησε, όμως, η νέα αρνητική τοποθέτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΛΑΟΣ κ. Αθ. Πλεύρη και αμέσως μετά ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης κ. Σ. Χατζηγάκης, αν και αναγνώρισε ότι «οι τροποποιήσεις κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση», συμπλήρωσε ότι «δεν θίγουν την καρδιά του προβλήματος».

Σε πιο οξείς τόνους ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ κ. Κ. Μαρκόπουλος υποστήριξε ότι «λάθος κοινωνική ομάδα διάλεξε το ΠαΣοΚ να βγάλει από τη φυλακή», ενώ ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Κ. Τζαβάρας - ο οποίος αρχικώς δεν είχε αντιδράσει στην τροπολογία- έκανε λόγο για «τη μελανότερη ρύθμιση των τελευταίων χρόνων».

Μέσα σε αυτό το κλίμα ο κ. Καρατζαφέρης δεν έχασε την ευκαιρία να εκφράσει «ικανοποίηση» που «η νέα Νέα Δημοκρατία στοιχίζεται με τις θέσεις του ΛΑΟΣ», δηλώνοντας «σίγουρος» ότι «αυτές οι ταυτίσεις θα συνεχιστούν». «Αντί να παρασύρει η πλειοψηφία της “πολυκατοικίας” τη μειοψηφία, έγινε το αντίθετο» σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ κ. Π. Ευθυμίου .

πηγή: Το Βήμα

Posted on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 11, 2009 by Unknown

No comments

Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2009

του Χρήστου Γιανναρά

Ο εθνικισμός ήταν τυπικό γέννημα και καύχημα του Διαφωτισμού. Σήμερα, στην Ελλάδα της ημιμάθειας και της σύγχυσης, όσοι καμώνονται τον διαφωτιστή και τον προοδευτικό έχουν τη λέξη «εθνικιστής» για βρισιά, για ταπεινωτική προσβολή.

Οι Διαφωτιστές είχαν πιστέψει ότι μπορούσαν τη συνύπαρξη των ανθρώπων, τη συλλογικότητα, να τη βασίσουν όχι πια σε θρησκευτικά ιδεολογήματα, που στοίχισαν αίμα και φρίκη στην Ευρώπη, αλλά σε ορθολογικά εντοπισμένους παράγοντες συνοχής: κοινή καταγωγή, γλώσσα, Ιστορία, έθιμα. Δεν υποψιάστηκαν ποια συνοχή σχέσεων κοινωνίας ενδέχεται να εξασφαλίζει το σέβας του «ιερού», όταν δεν οριοθετείται ιδεολογικά το «ιερό» αλλά συνιστά κοινή «στάση» διαμορφωμένη από πείρα αιώνων: «Στάση» σεβασμού ή δέους για κάποιο «νόημα» της ύπαρξης και των υπαρκτών που λειτουργεί ως άξονας αναφοράς της ευθύνης - ελευθερίας του ανθρώπου και αιτιολογεί την ενεργητική του ετερότητα, επιτρέπει ελπίδα νίκης καταπάνω στο εφήμερο.

Πάντως, ο εθνικισμός του Διαφωτισμού αποδείχθηκε, όπως όλα τα ανθρώπινα, δίκοπος: αφορμή περισσότερων ελευθεριών για το άτομο και πρόξενος ακόμα περισσότερης φρίκης. Για μας τους Ελληνες ήταν και η χαριστική βολή για το ιστορικό μας τέλος: Μας οδήγησε στην ξιπασμένη παραίτηση από την αρχοντιά του κοσμοπολίτη, από τη συνείδηση προτεραιότητας του πολιτισμού, μας βύθισε στη μειονεξία και κακομοιριά του Βαλκάνιου επαρχιώτη, στην ανίατη καθυστέρηση. Οσες αντιστάσεις εμφανίστηκαν (Μακρυγιάννης, Ζαμπέλιος, Παπαδιαμάντης, Ιων Δραγούμης, η Γενιά του ’30) –εκδοχές για την ελληνικότητα ως ενεργό πρόταση «νοήματος», δηλαδή πολιτισμού δίχως εθνικά σύνορα– απέτυχαν ιστορικά, το αποδείχνει η θεσμική συγκρότηση και λειτουργία του ελλαδικού κράτους.

Σήμερα πια εγχωρίως έχει αντιστραφεί ακόμα και η σημασία των λέξεων: Διαφωτιστής στην Ελλάδα θεωρείται ο διεθνιστής και ο εθνικισμός της ευρωπαϊκής Νεωτερικότητας λογαριάζεται οπισθοδρόμηση, αναχρονισμός. Αυτό μάλλον οφείλεται στην παγκόσμια αποκλειστικότητα που έχουν οι Ελλαδίτες να παντρεύουν τα αντιφατικά και ασυμβίβαστα: τον Διαφωτισμό με τον Μαρξισμό. Να βλέπουν τη συλλογικόητα μόνο σαν διαφοροποίηση τάξεων και πάλη των τάξεων, τον πολιτισμό σαν «εποικοδόμημα» στη «βάση» των παραγωγικών και ανταλλακτικών σχέσεων.

Ο,τι ξεφεύγει από το μανιχαϊστικό δίπολο εθνικισμού και ιστορικο-υλιστικού διεθνισμού, η εμμονή στην ελληνικότητα ως κοσμοπολίτικη πρόταση πολιτισμού (πρόταση τρόπου και νοήματος του βίου: κοινής ιεαράρχησης αναγκών) ταξινομείται αμέσως προκρούστεια στο απεχθέστερο είδος εθνικισμού: Σημαίνει σκοταδισμό, αναχρονισμό, οπισθοδρόμηση, αντίδραση στην πρόοδο, συγγένεια ιδεολογική με τον Εθνικοσοσιαλισμό και δι’ αυτού με τον Φασισμό. Οι δογματικοί παλαιοημερολογίτες του Περισσού, θαυμαστές του τείχους που χώριζε στο Βερολίνο τον «παράδεισο» του ολοκληρωτισμού από την «κόλαση» του φιλελευθερισμού, συγκαταλέγονται στις «προοδευτικές δυνάμεις», ενώ η Γενιά του ’30 (ο Ζήσιμος Λορεντζάτος, λ.χ., για την «Αυγή») είναι αποφώλιος εθνικιστής με όλα τα σχετλιαστικά ομόσημα.

Γι’ αυτό και δεν παράγεται πια πολιτική στην Ελλάδα, μόνο αναμασήματα μεταπρατικής κενολογίας για διαιώνιση της τεταρτοκοσμικής καφρίλας. Δεν τολμάει πολιτικός λόγος να ζητήσει λ.χ. περισσότερα Αρχαία Ελληνικά στο σχολειό, Αρχαία Ελληνικά από το Δημοτικό, αφού η στέρεα δομή τους επιτρέπει να διδάσκεται η γλώσσα ως λογική συνεπιφέροντας και τη διδασκαλία των μαθηματικών ως γλώσσας – θα χλευαστεί αμέσως η πρόταση σαν «εθνικισμός». Δεν νοιάζονται τα μαρξιστοδιαφωτιστικά υβρίδια για καλλιέργεια της σκέψης και της κρίσης, μάχονται φαντάσματα. Ετσι, είτε η Ν.Δ. κυβερνάει είτε το ΠΑΣΟΚ, η παιδεία στην Ελλάδα είναι στεγανά απολιτική, πειθαρχημένη στον στόχο να ετοιμάζει πειθήνιους οπαδούς για τα κομματικά ποιμνιοστάσια, όχι υπεύθυνους πολίτες.

Απολιτικός είναι και ο συνδικαλισμός στην Ελλάδα, δουλεύει αποκλειστικά για τις κομματικές μαφίες και το χρυσοπληρωμένο κηφηναρειό των εργατοπατέρων, πάντα στραγγαλίζοντας τη ζωή στην απολυτοποίηση της οικονομικής δοσοληψίας. Ο πολιτικός λόγος που θα θύμιζε πανάρχαιους εθισμούς των Ελλήνων στην προτεραιότητα της δημιουργίας και όχι του εκβιαστικού επισιτισμού, θα απαιτούσε τη συμμετοχική δημιουργικότητα ως όρο της μισθωτής εργασίας, ένας τέτοιος λόγος θα στιγματιζόταν «εθνικιστικός» για να εξοντωθεί καίρια.

Δεν τολμάει ο Μακεδόνας να υπερασπίσει την ελληνικότητα του ονόματος της Μακεδονίας, ο Θρακιώτης να υπερασπίσει τη γη του, ο Καστελοριζιός την ελληνικότητα του αρχιπελάγους. Θα απειληθούν και αυτοί με κατάταξη στους «εθνικιστές». Αδύνατο να συζητηθούν στη σημερινή Ελλάδα όροι αξιοπρέπειας στην άσκηση εξωτερικής πολιτικής, όροι στρατηγικής σωφροσύνης στην οργάνωση της άμυνας, προϋποθέσεις αυτοπροστασίας του πολίτη από τη χυδαιότητα του χαμηλής στάθμης τουρισμού, απαιτήσεις προστασίας της γλώσσας από τη βάναυση αγραμματοσύνη, και χίλια ανάλογα, χωρίς να κυριαρχήσουν οι χαρακτηρισμοί ή οι υπόνοιες για «εθνικισμό», «σοβινισμό», «ακροδεξιά σύνδρομα». Στην Ελλάδα δεν παράγεται πια πολιτική, γιατί είναι τυραννικά κυρίαρχος ο μονόδρομος της αλογίας των κλισέ, η συμπλεγματική παράνοια των δογματισμών.

Ούτε και μπορεί άλλος να μας υποκαταστήσει τους Ελληνες στις ευθύνες μας – όπως μας έχουν θέσει υπό ταπεινωτική επιτροπεία στα οικονομικά οι Ευρωπαίοι, έτσι κάποιοι διεθνείς οργανισμοί να επιτροπεύουν τη διαχείριση της πολιτιστικής μας παράδοσης που είναι πανανθρώπινο θησαύρισμα, όχι μόνο δικό μας. Θα ήταν απαραίτητο, αλλά δεν γίνεται. Δεν μπορεί άλλος να μας υποκαταστήσει στη διάσωση ζωντανής συνέχειας της ελληνικής γλώσσας, στην ανάγκη προτεραιότητας του κοινωνείν, προτεραιότητας της μεταφυσικής αναζήτησης, όχι του θρησκευτικού ατομοκεντρισμού. Κάποια διεθνής επιτροπεία θα μπορούσε να είχε αποσοβήσει τη νεοπλουτίστικη βλαχαδερή βλασφημία του Μουσείου που υψώσαμε απέναντι από τον ιερό βράχο της Αρκόπολης ή τις βάναυσες επεμβάσεις στο Κούριον της Κύπρου. Αλλά στην αλλοτρίωση των ουσιωδών θα παραμείνουμε αυτόχειρες.

Ούτε τον Διαφωτισμό αφομοιώσαμε ούτε την ελληνικότητα διασώσαμε. Θωρακισμένοι με τον φανατισμό της αλογίας αντιμαχόμαστε ψευδαισθήσεις.

Πηγή: Καθημερινή

Posted on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 07, 2009 by Unknown

No comments